آمازون اکو (Amazon Echo)

amazon eco

eco amazon

در جواب ” Amazon Echo چیست؟ ” نباید فقط به یک دستگاه اشاره کرد، بلکه باید گفت؛ آمازون اکو خانواده ای از بلندگوهای بلوتوثی و ساعتهای زنگ دار بی حد و حصر است که واقعیت آنها، خیلی کاربردی تر از این حرف هاست. در اصل، سیستم آمازون اکو شامل مجموعه ای از دستگاه های هوشمند است که انواع آنها را به شما معرفی می کنیم و قرار است شما را با کاربرد هر کدام بخوبی آشنا کنیم.

انواع Amazon Echo

Amazon Echo به همراه الکسا طوفان به پا میکند

به لطف الکسا Alexa ، دستگاه های Amazon Echo (آمازون اکو) می توانند موسیقی پخش کنند، اخبار، پادکست یا کتاب صوتی بخوانند، گزارش وضعیت آب و هوا و یا ترافیک را اعلام کنند، تماس بگیرید یا پیام ارسال کنند، خرید اینترنتی انجام دهند، حساب بانکی شما را بررسی کنند، درباره برنامه های تلویزیونی و یا تقویم اطلاع رسانی کنند، تایمر و آلارم تنظیم کنند و یا حتی پاسخگوی شوخی های شما هم باشند. همچنین آنها می توانند به دستگاه های خانگی هوشمند شما نیز متصل شوند. اما اگر دستگاه های آمازون اکو را بدون همراهی الکسا در نظر بگیریم ، کارکرد هر یک از این دستگاه ها محدود خواهد بود. برای درک بهتر با توضیح یکی از انواع آمازون اکو ها شروع می کنیم

Amazon Echo Dot چیست؟

در واقع یک مینی اکو است. Dot می تواند چراغ های خانه شما را کنترل کند و زنگ هشداری هوشمند باشد . بلندگو داخلی Dot، صدای صوتی کامل و خوبی را نیز ارائه می دهد، اما می توانید آن را به بلندگو بلوتوثی یا برخی از بلندگو های خانگی خود نیز متصل کنید. این دستگاه نصب بسیار آسانی هم دارد زیرا echo dot فاقد باتری داخلی است و پس از اتصال آن به برق کافی است که به اینترنت متصل شده و از طریق اپلیکیشن آنرا کنترل کنید.

اکو از چه خدمات موسیقی ای پشتیبانی می کند؟

در حالی که آمازون اکو دارای ویژگی های چشمک زن زیادی است، هنوز هم در درجه اول بلندگو است که می تواند آهنگ های شما را پخش کند. می توانید به Amazon Music Unlimited ، Spotify ، Pandora ، Pandora Premium ، iHeartRadio ، TuneIn ، Deezer ، Gimme Radio و Sirius XM وصل شود. همچنین می توانید موسیقی را از طریق تلفن، تبلت، کامپیوتر و لپ تاپ به آن ارسال کنید و یا آنرا از طریق دستورات صوتی کنترل نمایید.(مکث ، پخش، عقب جلو).

تفاوت بین الکسا و اکو چیست؟

اکو Echo مجموعه ای از بلندگوهای هوشمند است و الکسا Alexa دستیار صوتی (دارای هوش مصنوعی هوشمند) است که به بلندگوها قدرت می بخشد. اما الکسا فقط در محصولات اکو کارایی ندارد و کاربرد آن شامل تعدادی از دستگاه آمازون نیز می شود ، از جمله تبلت ها و تلویزیون های آمازون و همچنین تعداد بیشماری از محصولات از جمله بلندگوهای هوشمند مانند Sonos One ، ترموستات هوشمند مانند Ecobee 5 و حتی رایانه هایی مانند HP Pavilion Wave.
تمامی دستگاه های تولیدی آمازون اکو از الکسا (Alexa) پشتیبانی می کنند. (اگر مقاله های الکسا را مطالعه نکردید باید کوتاه بگویم که این هوش مصنوعی جدید که تولیدی آمازون است ، یک دستیار شخصی فعال شده ی با صدا است که به جستجوی شما در باره ی هر چیزی پاسخ می دهد _ میتوان گفت مثل سرچ کردن در گوگل به صورت صوتی و شنیدن جواب آن در همان لحظه است_ و می تواند مواردی از قبیل پخش یک لیست موسیقی، روشن یا خاموش کردن چراغ های هوشمند متصل به خود، خرید کردن اینترنتی، خواندن اخبار روز، اطلاع از وضعیت ترافیکی و خیلی موارد دیگر را انجام دهد! )
منبع: از اینستاگرام ما دیدن نمایید، نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید. خانه هوشمند زاگرس www.instagram.com/zagros.smarthome شما می توانید برای آشنایی بیشتر با دیگر امکانات و اخبار هوشمند دنیا با سایت ما در ارتباط باشید. www.zcontrol.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *