آیا هوشمند سازی واقعاً مورد نیاز اَست؟؟؟

صرفه جویی انرژِی در هوشمند سازی

صرفه جویی انرژِی در هوشمند سازی

آیا هوشمند سازی واقعاً مورد نیاز اَست؟؟؟

شاید وقتی که در مورد هوشمند سازی ساختمان صحبت می شه، ما با خودمون فکر کنیم که آیا هوشمند سازی واقعا یک موضوع ضروریه؟ یا اصلا مورد نیاز ماست؟
خب شاید اگر اطلاعات بیشتری در مورد هوشمند سازی ساختمان بدونید، بیشتر به شما کمک کنه تا بهتر بتونید در این مورد تصمیم بگیرید.
اولین موضوعی که ما در مورد هوشمند سازی به ذهنمون می رسه و یا از ساختمان سازها شنیده ایم، لوکس بودن و راحتی و آسایشی هست که به واسطه هوشمند سازی برای ما فراهم میشه. درسته که آسایش و راحتی مهمه، اینکه یک جا نشسته باشیم و همه خانه را بتونیم کنترل کنیم بدون اینکه نیاز باشه حتی از سر جای خودمون بلند بشیم، اما مسائل مهمتری هم وابسته به هوشمند سازی ساختمان وجود داره.

صرفه جویی در مصرف انرژی

یکی از اونها صرفه جویی در مصرف انرژی هست. این صرفه جویی برای زندگی ما توی این زمان با توجه به کمبود خیلی از انرژی ها و همچنین هزینه زیاد اونها، خیلی مهم هست.
مثلا استفاده از ترموستات هوشمند به شما کمک می کنه که دمای خانه رو روی یک عدد مطلوب برای خودتان نگه دارید. و برای استفاده از کولر آبی یا پکیج، دیگه نیازی نیست مدام اونها رو خاموش یا روشن کنید. با ترموستات هوشمند کولر یا پکیج، ضمن کنترل دمای مطلوب، کولر آبی یا پکیج رو خاموش یا روشن می کنه.

مورد دیگه استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی هست که اون به غیر از ترموستات هوشمند هست. مواقعی هست که ما برای چند ساعت یا چند روز در خانه نبودیم و حالا می خواهیم به خانه برگردیم. مشکلی که خیلی وقت ها توی ماه های خیلی سرد و خیلی گرم سال پیش میاد. اگر بخواهیم به خانه برسیم و بعد سیستم گرمایشی یاسرمایشی رو روشن کنیم، شاید ساعتها طول بکشه تا دمای خانه به حد مطلوب ما برسه. این موارد مخصوصا در شهرهای خیلی گرم جنوبی کشور یا شهرهای خیلی سرد، زیاد پیش میاد. که باعث میشه افراد به خاطر اینکه نخواهند اون سختی چند ساعت رو تحمل کنند، برای همین چند ساعت و چند روز، سیستم سرمایشی یا گرمایشی رو روشن بگذارند. که خب این دقیقاً باعث اتلاف مقدار زیادی از انرژی و همچنین هزینه زیادی برای ما میشه. اما تصور کنید که ساختمان شما دارای سیستم هوشمند هست. خیلی راحت می تونید یک یا چند ساعت قبل از ورود به خانه، سیستم سرمایشی و گرمایشی رو روشن کنید و در مصرف انرژی و هزینه صرفه جویی کنید :)

حفظ ایمنی

یکی دیگه از موارد استفاده خانه هوشمند، حفظ ایمنی است. مثلاً شما از خانه خارج شدید. یا اینکه به سفر رفتید. اما باز مطمئن نیستید که آیا شیر گاز رو قطع کردید؟ آیا سیستم ایمنی رو روشن کردید؟ آیا همه چراغ ها رو خاموش کردید؟
خب توی این موارد با کمک سیستم خانه هوشمند، خیلی راحت از طریق موبایلتون از هر کجا که باشید، می تونید همه این موارد رو چک کنید. همچنین به کمک سنسورهای تشخیص دود و گاز، در صورت بروز مشکل می تونید خیلی سریع اون رو شناسائی و برطرف کنید.

کنترل و مدیریت یکپارچه و منظم

از دیگر مزیت هایی که با سیستم های خانه هوشمند به دست میاریم، مدیریت بهتر خانه و ساختمان مان است. مثلا برای کارهای منظمی که مجبوریم به صورت دوره ای انجام بدیم به کمک زمان بندی ها در سیستم های خانه هوشمند، اون کارها به صورت خودکار انجام می شوند. توی این مورد می تونیم آبیاری هوشمند گلدان ها رو مثال بزنیم. ممکنه بعضی وقتها فراموش کنیم به گلدان ها آب بدیم یا اینکه به سفر رفته باشیم و دسترسی نداشته باشیم. اما سیستم خانه هوشمند این کار رو برای ما انجام می ده. و نیازی نیست ما نگران فراموش کردن اون یا عدم حضورمون باشیم.
همچنین می تونیم سناریوهایی برای کارهای مختلف و شرایط مختلف تعریف کنیم و همه رو یک جا مدیریت کنیم. این باعث می شه به کارهای ما نظم بده و نیازی نباشه که ما همیشه حواسمون به همه چیز باشه. مثل سناریوهای ورود، خروج، روز، شب و ...
همچنین می تونیم از سنسورهای هوشمند برای تنظیمات خود کار استفاده کنیم. مثلا سنسورهای حضور که می توانند در کنترل روشنایی، فعال کرئدن تهویه مطبوع به صورت خودکار و ... به ما کمک کنند.

این ها تنها چند مثال از موارد استفاده هوشمند سازی هست که ما برای شما مطرح کردیم تا بیشتر با مفهوم اون آشنا بشید و خودتون تصمیم بگیرید که واقعا چقدر به هوشمند سازی نیاز دارید.
البته این چند مورد فقط برای ایمنی و صرفه جویی انرژی بود، وگرنه با سیستم های خانه هوشمند خیلی کارهای جذاب تری میشه انجام داد که در مطالب آینده بیشتر در موردشون توضیح می دیم تا شما رو بیشتر با این سیستم آشنا کنیم.
سیستم خانه هوشمند زاگرس از جمله سیستم های تولید شده در داخل ایران هست که تیم تخصصی فنی ما سعی کردند بهترین امکانات رو در این سیستم قرار بدهند. و تیم پشتیبانی ما همیشه آماده پاسخگویی، ارائه مشاوره و رفع مشکلات شما هستند. ما سعی کردیم بهترین خدمات رو با کمترین هزینه به شما ارائه کنیم. می تونید با ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنیم که با هزینه مناسب، چطور هم آسایش و راحتی رو برای خودتون فراهم کنید و هم اینکه در مصرف انرژی و هزینه هاتون صرفه جویی کنید.

توی این صفحه، از طریق سایت، ایمیل یا شماره تلفن هامون می تونید با ما تماس بگیرید:
تماس با ما
ما همیشه آماده پاسخگویی به شما هستیم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *