سناریو در خانه هوشمند

خانه هوشمند زاگرس

سناریو در خانه هوشمند

قبل از اینکه بگوییم سناریو در خانه هوشمند چگونه عمل می کند، در ابتدا بررسی نماییم که سناریو یعنی چه؟
سناریو در لغت به معنی "فیلم نامه و داستان مخصوص است!"
خب چرا در سیستم خانه هوشمند از کلمه ی سناریو استفاده می شود؟
سناریو را در خانه هوشمند به معنی "اجرای یک سری اتفاقات یا تنظیمات است که به صورت یکجا یا سلسله ای اجرا می شوند."
یعنی کاربر خانه هوشمند مثل یک کارگردان یا فیلم نامه نویس می تواند به راحتی و با یک اشاره تصمیم بگیرد چه اتفاقاتی به شکل منظم انجام بشود!
سناریو در خانه هوشمند می تواند به صورت کاملا شخصی برنامه ریزی بشود و لزوما همه ی افراد سناریو های مشترکی ندارند؛ اما اینجا ما قصد داریم تعدادی از سناریوهای محبوب را برای شما مثال بزنیم و عملکردشان را توضیح دهیم.

سناریو 1 : بیدار شدن



به طور مثال شما دوست دارید صبح با صدای یه موسیقی ملایم و جذاب از خواب بیدار بشوید، پرده ها به آرامی به کنار رفته و نور خورشید به داخل بیاید، دستگاه چای سازتان روشن شود و ...
به راحتی می توانید در سیستم هوشمند با تعریف یک سناریو همه ی این فعالیت ها را به ترتیب دلخواهتان و در زمان دلخواهتان داشته باشید!

سناریو 2 : خروج از خانه یا ورود به خانه



شاید شما دوست داشته باشید وقتی از خانه به محل کار می روید مطمئن باشید که همه ی چراغ ها به راحتی پشت سرتان خاموش می شوند، درها قفل شده و سیستم های تهویه متوقف شوند و ....
یا وقتی در اوج گرمای تابستان از محل کار به خانه برمیگردید دوست دارید سیستم خنک کننده پیش از ورود شما شروع به کار کند، چراغ ها روشن شده و موزیک ملایمی برای خوش آمد گویی به شما درحال پخش باشد!
ترتیب اجرای هر کدام از این فعالیت ها بدون نیاز به این که به شکل مداوم بخواهید به آن ها فکر کنید با تعریف یک سناریو مشخص برای شما امکان پذیر می شود!

سناریو 3: سفر رفتن



یکی از سناریو های مهم قطعا این سناریو خواهد بود!!
چون شما میخواهید با خیال راحت سفر کنید؛ بدون نیاز به نگرانی جهت چراغ های روشن مانده، سیستم های برقی فعال و فراموش شده، بدون نیاز به نگرانی برای آب دادن به گلدان و باغچه ها، برای انجام فعالیت هایی مثل بستن شیر گاز ، فعال کردن سیستم امنیتی، باز شدن پرده ها و ...
برای این موضوع هم میتوانید به راحتی با تعریف سناریو و با زمان بندی مورد نظر خود فعالیت ها را تعریف کرده تا سر زمان مشخص عمل کنند و شما با فکر آزاد از سفر خود لذت ببرید!

سناریو 4 : امنیت ساختمان



1شما میتونید سناریویی تعریف کنید که هنگام عدم حضور شما در ساختمان یا خانه هوشمند شما فعالیت هایی را اجرا کند تا حضور شما را شبیه سازی کرده و به افراد نشان دهد که ساختمان خالی نمی باشد؛
مثل روشن شدن لامپ سالن، پخش موسیقی، روشن شدن لامپ بالکن ها، باز شدن تراس و ...
2 اگر از سیستم خانه هوشمند به عنوان یک سیستم امنیتی بهره ببرید، در صورت ورود شخصی به منزل یا ساختمان هوشمند شما بدون اجازه قبلی، سناریو امنیتی شما فعال می شود.
به عنوان مثال فرآیند سناریو امنیتی بلافاصله پس از تشخیص ورود شخص به ساختمان لامپ های راهرو روشن می شوند و صدای آژیر بلند می شود.
یا حتی میتوانید صدای از قبل ضبط شده خود را پخش کنید که به شخص هشدار می دهید سریعا مکان را ترک کند.
ضمنا کنترلر خانه هوشمند قادر است از طریق پیامک یا تماس تلفنی ورود شخص غیرمجاز را به شما اطلاع دهد.

شما میتونید بر اساس فعالیت های روزانه یا نیازهاتون سناریوهای شخصی خودتون رو تعریف کنید، یه سناریو رو فعال یا غیر فعال کنید،
میتونید فعالیت های سناریو رو کاهش یا افزایش بدین و میتونید سناریو هاتون رو زمان بندی کنید.
تعریف سناریو همه جوره به شما کمک میکنه : جلوگیری از اتلاف وقت ،
انجام شدن همه فعالیت ها بدون فراموش شدن
عدم نیاز به تمرکز بر روی موضوعات حاشیه ای و ...
سناریو مورد علاقه ی شما چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *