مکان ها یا Zone بندی در سیستم های خانه هوشمند

مکان - zone

مکان - zone

مکان ها یا Zone بندی در سیستم های خانه هوشمند

فناوری خانه هوشمند، که همچنین اغلب به عنوان اتوماسیون خانگی شناخته می شود، امنیت خانه، راحتی، راحتی و بهره وری انرژی را فراهم آورده و به این وسیله اجازه می دهد شما توسط یک برنامه خانه هوشمند در گوشی هوشمند یا سایر دستگاه های شبکه، کنترل قسمت های مختلف خانه خود مانند روشنایی ها، دما، پرده ها، دستگاه های برقی و ... را به دست بگیرید.
یکی از امکانات مهم خانه های هوشمند یا Smart Home، امکان تعریف مکان های مختلف یا Zone بندی و مدیریت آن ها می باشد. با این امکان شما می توانید قسمت های مختلف خانه (یا ساختمان) خود را تعریف کنید، و خروجی، پرده برقی و سایر دستگاه های منتسب به آن مکان را مشخص نموده و کنترل آن ها را توسط سیستم خانه هوشمند خود به دست بگیرید.
خروجی ها می تواند شامل روشنایی ها و وسایل برقی باشد.
از جمله امکانات مهمی که در اکثر سیستم های خانه هوشمند وجود دارند، کنترل از راه دور می باشد. در این مورد به عنوان مثال اگر یک روز گرم تابستان در خارج از خانه باشید و به سمت خانه در حال حرکت هستید، قبل از رسیدن می توانید توسط سیستم خانه هوشمند خود، دستگاه های سرمایشی را روشن نموده تا خانه در هنگام رسیدن شما به دمای مطلوب رسیده باشد. یا می توانید قهوه ساز را روشن نموده تا رسیدن شما قهوه تان حاضر شده باشد.

مکان ها در خانه هوشمند زاگرس

در سیستم خانه هوشمند زاگرس، شما می توانید همانطور که در تصویر مقابل مشاهده می نمایید برای قسمتهای مختلف خانه مکان های مورد نظر را تعریف نمایید و از آیکون های دلخواه خود برای مشخص نمودن مکان های مختلف استفاده نمایید.
همچنین در صفحه "خانه" اپلیکیشن سیستم خانه هوشمند خود، مکان های تعریف شده را در یک جا مشاهده نموده و آن ها را مدیریت نمایید. می توانید در این صفحه چراغ ها و یا دستگاه های برقی تعریف شده در مکان ها را خاموش و یا روشن نمایید. و یا برای آنها زمان بندی تعریف کنید.
به عنوان مثال می توانید روی کاناپه پذیرایی دراز بکشید و به کمک دیمرها، نور پذیرایی را کم کنید. و یا چراغ های قسمتهای مختلف خانه را خاموش یا روشن کنید. یکی از اعضای خانه در حال ورود به خانه است، شما چراغ های حیاط را روشن می نمایید. و یا ماشین لباس شویی را کنترل کنید و از همین جایی که نشسته اید آن را روشن نمایید.
مثلا هنگام خواب به راحتی به تخت خواب رفته و مشغول مطالعه شوید و تنظیم کنید که چراغ اتاق خواب تا 10 دقیقه بعد خاموش شود :)
سیستم های خانه هوشمند به شما کمک می کند تا هر چه بیشتر و بهتر آسایش و راحتی را تجربه کنید.

در صورت تمایل به هوشمند سازی خانه و ساختمان خود، می توانید با ما تماس بگیرید تا همکاران ما بهترین مشاوره را به شما ارائه دهند:
تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *